Naar inhoud

Belangrijke info voor huurders en kandidaten

Tijdelijk werkloos?

Aangepaste huurprijs

Jouw inkomen daalde door de coronacrisis. Dan kan je nu al een aanpassing van jouw huurprijs vragen. Jouw gezinsinkomen van de laatste maand moet dan minstens 20% lager zijn dan het inkomen dat we gebruikten voor jouw huurprijsberekening.

  • Hoe vraag je de huurprijsvermindering?

Bezorg ons de nodige documenten.

  1. Stuur ons een attest van de RVA, jouw werkgever of jouw uitbetalingsinstelling waaruit blijkt dat je op 'tijdelijke werkloosheid wegens overmacht (reden corona)' bent. Dit moet een attest zijn van de laatste maand.
  2. Heb je nog een paar dagen gewerkt tijdens deze maand? Dan moet je ook jouw loonfiche van die maand bezorgen.
  3. Zijn er nog andere personen in jouw gezin die een inkomen hadden tijdens deze maand? Bezorg ons dan ook de nodige bewijzen van dit inkomen (ziekte-uitkering, loonfiches, werkloosheidsuitkering, FOD,…).

Stuur ons alle documenten via de post of via e-mail.

  • Wat doen wij?

Wij controleren of jouw huidig inkomen meer dan 20% gedaald is. Zo ja, dan krijg je een huurprijsvermindering. Jouw nieuwe huurprijs sturen we je via de post of e-mail.

Heb je vragen of maak je je zorgen over het betalen van de huur?
Blijf er niet mee zitten. Contacteer ons. Samen zoeken we naar een oplossing.

 

Tussenkomst water- en energiefactuur

1 maand tussenkomst voor je water- en energiefactuur van de Vlaamse overheid

 

De Vlaamse overheid draagt bij aan de water-, gas- en elektriciteitsfactuur van huishoudens met gezinsleden die technisch werkloos werden ten gevolge van de coronamaatregelen. Dit voor een periode van 1 maand. De tussenkomst komt neer op een gemiddelde water- en energiefactuur van alle huishoudens en bedraagt 202,68 euro. Je blijft je water- en energiefactuur betalen aan je leverancier en krijgt van de Vlaamse overheid de vermelde tussenkomst. De Vlaamse overheid kent de tussenkomst toe op basis van de gegevens van de RVA over tijdelijke werkloosheid.

 

Voorzorgsmaatregelen Corona - Beperkte dienstverlening 

We sluiten onze kantoren en beperken huisbezoeken en afspraken op kantoor tot het hoogst noodzakelijke. Deze maatregelen gelden al zeker tot 6 april. We blijven onze huurders en kandidaat-huurders helpen, maar zoveel mogelijk vanop een veilige afstand. We vragen je om ons zo veel mogelijk te contacteren via e-mail. Kunnen we je zo niet verder helpen, dan kan je ons ook telefonisch bereiken.

  • Kantoor gesloten
  • Geplande activiteiten en vergaderingen gaan niet door
  • Bereikbaar per mail en telefoon
  • Enkel dringende herstellingen

Ben je huurder?

  • Mail of bel naar het mailadres of telefoonnummer voor jouw gemeente. Onze contactgegevens voor jouw gemeente vind je hier. De uren waarop we telefonisch bereikbaar zijn vind je hier.
  • Kunnen we je zo niet verder helpen, dan maken we een afspraak bij je thuis of op kantoor. Opgelet! Dit doen we enkel indien strikt noodzakelijk. We bespreken dit vooraf via mail of telefoon.

Ben je kandidaat-huurder?

  • Mail of bel naar het mailadres of telefoonnummer voor kandidaten. Onze contactgegevens voor kandidaten vind je hier
  • Kunnen we je zo niet verder helpen, dan maken we een afspraak bij je thuis of op kantoor. Opgelet! Dit doen we enkel indien strikt noodzakelijk. We bespreken dit vooraf via mail of telefoon.
  • Wil jij je inschrijven? Stuur dan het inschrijvingsformulier door via e-mail of stuur het via de post. Dan verwerken onze medewerkers het. Onze contactgegevens voor kandidaten vind je hier

Meldingen verwarming en warm water

  • Heb je geen verwarming of warm water, dan blijven we dit prioritair opnemen.
  • Opgelet! Wegens (mogelijke) zieken onder onze CV-techniekers kunnen we dit mogelijk minder snel oplossen dan normaal. We vragen hiervoor jouw begrip.
  • Onderhoud van de ketel wordt uitgesteld. Zodra de voorzorgsmaatregelen versoepelen krijg je een nieuwe datum wanneer we je ketel komen onderhouden.

Technische meldingen

  • Dringende technische meldingen maken we zo spoedig mogelijk in orde. Niet dringende herstellingen zullen even moeten wachten. Wat dringend is, dat lees je hier.
  • Herstellingen in leegstaande appartementen en de gemeenschappelijke delen blijven we wel uitvoeren.
  • Opgelet! Herstellingen worden uitgevoerd door onderaannemers. Wij weten niet hoe zij de komende weken hun werk zullen organiseren. Mogelijks zullen herstellingen niet gebeuren zoals normaal. We vragen hiervoor jouw begrip.

Huisbezoek of afspraak op kantoor: handen wassen en afstand houden

  • Onze medewerkers komen tijdelijk niet bij je langs. We doen alles via mail of ontmoeten je in de gemeenschappelijke delen van het gebouw. Of nog beter, we spreken voor het gebouw af.
  • Alleen in uitzonderlijke gevallen komen we bij je binnen of spreken we af op kantoor. In dat geval maken we volgende afspraken:

Afspraak op kantoor

  • Kom je naar ons kantoor, dan vragen je als je binnenkomt om je handen te wassen. Onze medewerkers doen dat ook.
  • Moet je iets afgeven, leg het dan neer, wij nemen het daarna wel vast.
  • Respecteer een afstand van ongeveer 1,5 meter (dat is een dubbele armlengte).
  • Ben je ziek? Kom dan niet. We helpen je ook niet verder als je ziek lijkt. Dat is voor iedereen zijn persoonlijke veiligheid.

Huisbezoek

  • Ben je ziek, verwittig ons op voorhand.
  • Onze medewerker vraagt of je ziek bent. Is dat zo of twijfelt onze medewerker, dan gaat hij of zij niet binnen.
  • Hou altijd afstand, minstens 1,5 meter (dubbele armlengte).
  • Zorg voor voldoende verluchting. Zet een raam open.
  • Raak onze medewerker niet aan.
  • Moet je iets aftekenen, gebruik dan een eigen stylo.

Plaatsbeschrijving

Onze plaatsbeschrijvingen gaan door. 

  • Onze medewerker vraagt of je ziek bent. Is dat zo of twijfelt onze medewerker, dan gaat hij of zij niet binnen.
  • Hou altijd afstand, minstens 1,5 meter (dubbele armlengte).
  • Raak onze medewerker niet aan.

Poetsen gebouwen

  • We vragen onze poetsers en poetsfirma's om in onze gebouwen extra aandacht te hebben voor het poetsen van deurklinken en alles wat mensen met de handen aanraken zoals bellenpanelen of liftpanelen.
  • Iedereen kan zijn steentje bijdragen door zijn deel van de gang (extra) te poetsen alsook zijn eigen bel, deurklink of brievenbus regelmatig te poetsen.

Vergaderingen en bijeenkomsten

  • Alle vergaderingen met externe partners worden tijdelijk geannuleerd, we brengen iedereen hiervan persoonlijk op de hoogte.
  • We raden alle bijeenkomsten in onze bewonerslokalen af.

Wat kan je zelf doen?

  • Denk aan je eigen gezondheid en die van je buren. We vragen iedereen om alle regels en adviezen van de overheid te respecteren (zie folder corona)
  • Steek mekaar een hart onder de riem en steek eventueel een handje toe. (affiche verspreid solidariteit)